Töökeskkonna riskianalüüs on töökeskkonna korraldamise baasdokument, mis aitab välja selgitada, millised on töökeskkonna ohutegurid ning kui palju need töötajate tervist ja heaolu mõjutavad. 

Riskianalüüs on kohustuslik igale ettevõttele, millel on kasvõi üks töölepinguga töötaja.  

Riskide hindamise ja analüüsimisega tehakse kindlaks töökeskkonna ning tööprotsesside ohutegurid, mis võivad töötaja tervist mõjutada, hinnatakse ohu suurust ehk riske ning leitakse abinõud riskide vähendamiseks. Vajadusel mõõdetakse ohutegurite (nt müra, vibratsioon, valgus jms) parameetreid. 


Aitame Teid riskianalüüsi teostamisel: 
  • tutvume töökeskkonnaga, selgitame välja ohutegurid – vaatluste, vestluste ning küsimustike teel
  • hindame ohutegureid ja riske, lähtudes töötajaskonnast 
  • vajadusel korraldame ohutegurite parameetrite mõõtmised litsentseeritud teenusepakkuja poolt
  • koostame tegevuskava riskide vältimiseks, vähendamiseks ja ohjamiseks 
  • vormistame kirjalikult riskianalüüsi ja tegevuskava.


Riskianalüüsi põhjal saab välja töötada ka sisekontrolli korralduse, määrates ohud, mida ei saa likvideerida, kuid saab pideva järelevalve ning tegutsemisega vähendada ja kontrollida. 

Töökeskkonna riskianalüüs tuleb üles laadida Tööinspektsiooni iseteeninduskeskkonda  https://iseteenindus.ti.ee/ . 

Riskianalüüsi on kohustus säilitada 55 aastat.